... Μετά από τόσο χρόνια δάσκαλος η πολιτεία αποφάσισε να με ρωτήσει για το χώρο του διδακτηρίου. Όχι για την παλαιότητά του, όχι για την ακουστική του, όχι για το αν λειτουργεί σωστά η ηλεκτρική εγκατάσταση ή αν έχουν καταφέρει να επιβιώσουν τα σώματα θέρμανσης. Αν βουλώνουν οι απαράδεκτες υδρορροές, αν κλείνουν οι πόρτες, αν διαλύονται τα πόμολα και τα μεταλλικά στόρια (παρεμπιπτόντως δεν έχουν προβλεφθεί κουρτίνες για την καλύτερη ακουστική ή για να αναβαθμιστεί αισθητικά αλλά και παιδαγωγικά ο χώρος) και φυσικά όχι για την υγιεινή του η οποία δεν είναι κατάλληλη ούτε για άλλου είδους θηλαστικά, μια και τα κτήρια δεν ανασαίνουν και δεν μπορούν να καθαριστούν επαρκώς....
Το περιστατικό είναι αληθινό. Συνέβη σε σχολική αίθουσα Λυκείου. Οι μαθητές συζητούν για την «κρίση» κατόπιν προτροπής του καθηγητή. Κάποια στιγμή και ενώ ένας μαθητής (ας τον ονομάσουμε «Ω») εκφράζει την άποψή του, πετάγεται ένας συμμαθητής του και απευθυνόμενος στον καθηγητή λέει με περιπαιχτική διάθεση: «Ξέρετε κύριε, ο πατέρας του Ω είναι κομμουνιστής». «Και ο Ω το ίδιο», συμπληρώνει ένας άλλος. Στην τάξη δημιουργείται μια μικρή αναταραχή.
Ο καθηγητής γυρίζει με έκπληξη προς το μέρος του μαθητή Ω και του λέει: «Ώστε έτσι ε;!»
Ο μαθητής χωρίς να χάσει την ψυχραιμία του απαντάει: «Έχω τις δικές μου απόψεις κύριε, δεν θέλω όμως να το συζητήσουμε τώρα.»
Σχολικές τσάντες με το σήμα της Χρυσής Αυγής, μαθητές με μπλούζες με το λογότυπο αυτού του μορφώματος, εθνικιστικά συνθήματα γραμμένα με μαρκαδόρο σε σχολικά θρανία και τετράδια, επιθέσεις σε μαθητές που αντιδρούν.
Που είσαι δάσκαλε;
Μαθήτρια της Γ΄Λυκείου, στο σχολείο το πρωί και στριπτιζέζ το βράδυ, χορεύει αισθησιακό χορό γύρω από τους γνωστούς στύλους της πίστας, στο όνομα της φτώχειας της οικογένειάς της.
Που είσαι δάσκαλε;
Έφτασε στη Βουλή από την τρικομματική κυβέρνηση και με πανηγυρισμούς του ΣΥΡΙΖΑ προς ψήφιση ο «Νόμος περί Ναρκωτικών», που νομοθετεί τη δια βίου συντήρηση της χρήσης και στέλνει τους βασανισμένους χρήστες και τις οικογένειές τους πελάτες σε ιδιωτικά θεραπευτήρια.
Tο τελευταίο διάστημα προβάλλεται σε Πανελλαδικό επίπεδο το ζήτημα του Σχολικού Εκφοβισμoύ – (Bullying).Ημερίδες, διαλέξεις, τηλεοπτικές εκπομπές, ευρωπαϊκά προγράμματα, δημιουργούν εντύπωση ότι τα σχολεία στη χώρα μας έχουν καταντήσει “γκέτο ανομίας”. Ο τρόπος που το ζήτημα προβάλλεται δημιουργεί μια σειρά από σοβαρά ερωτήματα. Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών θέλοντας να συμβάλει στον προβληματισμό, θέτει κάποια ερωτήματα κι επιχειρεί κάποιες «απαντήσεις».
1)Είναι σήμερα το πιο σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας στα σχολεία ο λεγόμενος «σχολικός εκφοβισμός» ;
Την ώρα που τα σχολεία δεν έχουν λεφτά για φωτοτυπίες ή πετρέλαιο, που οι οικογένειες πασχίζουν «με νύχια και με δόντια» να τα βγάλουν πέρα με την ανεργία, τη φτώχεια, την ανέχεια, αλλά και με την λεγόμενη «δωρεάν παιδεία» .... αυτή είναι άραγε η πιο κατάλληλη στιγμή να μιλήσουμε για το «σχολικό εκφοβισμό»; Ή μήπως θα ήταν προτιμότερο να συζητάμε πώς θα εξασφαλίσουμε σ΄ όλα τα παιδιά του σχολείου θέρμανση, εμβολιασμό και φαί, αφού υπάρχουν παιδιά στα σχολεία μας που δεν έχουν τίποτα απ΄ αυτά ; Μήπως θα έπρεπε να συζητάμε πώς να γίνει πιο μικρή η τάξη, πώς θα αλλάξουν τα άθλια σχολικά βιβλία και πώς θα μάθουν όλα τα παιδιά γραμματική και μαθηματικά, αντί να συζητάμε ότι «ένα παιδί έδωσε μια σφαλιαρίτσα σ΄ ένα άλλο συμμαθητή του» κι ύστερα από μισή ώρα έπαιζαν πάλι μπάλα μαζί ;