Αφέντη δώσε μας ψίχουλα, είπαν οι σκλάβοι ψιθυριστά στον φούρναρη.Ο αφέντης ούτε που τους έδωσε σημασία. Ίσα ίσα, τους έβαλε τους φωνές και τους μοίρασε κι από 10 βουρδουλιές.
Αφέντη δώσε μας από μια φέτα ψωμί, είπαν οι σκλάβοι φωνάζοντας. Ο αφέντης, ξαφνιασμένος λιγάκι, τους έδωσε από λίγα ψίχουλα.
Οι διαφημίσεις χρησιμοποιήθηκαν αρχικά από τις επιχειρήσεις για να ενημερώσουν και να κάνουν γνωστά στους υποψήφιους αγοραστές τα πλεονεκτήματα των προϊόντων τους.
Σιγά-σιγά η διαφήμιση μεταλλάχτηκε, κατά τη γνώμη μου, σε επιστήμη καθοδήγησης και διαμόρφωσης συνειδήσεων.
Περισσότερα: Διαφήμιση: Επιστήμη καθοδήγησης και διαμόρφωσης συνειδήσεων
Βλέμματα απλανή. Ακόμη και περιπαικτικά, του τύπου «τι νομίζετε πως κάνετε και σεις που βγήκατε στο δρόμο;».
Η πορεία να περνά τους κεντρικούς δρόμους της πόλης, τα συνθήματα για το «νόμο-λαιμητόμο» να δονούν τον αέρα και γύρω, βουβές σκιές,με ψώνια η τον καφέ στο χέρι να παρατηρούν.
Άλλοι στους δρόμους, με σημαίες και πανό, να ανησυχούν για το μέλλον τους, για το μέλλον των παιδιών τους, και άλλοι στη «μακαριότητα» της αδιατάραχτης κανονικότητας τους.
Από την παιδική μας ηλικία μεγαλώνουμε με πρότυπα που μας παρέχει η κοινωνία ή μάλλον η άρχουσα τάξη. Περνούν μέσα από το σχολείο, τους μύθους και τις ιστορίες την άποψη ότι υπάρχουν λαοί πολιτισμένοι και λαοί βάρβαροι. Ότι είναι καταγεγραμμένο στο DNA των λαών. Με τη φασίζουσα αντίληψη της γενίκευσης.