« »

Τα μαθήματα ιστορίας τα διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί...

Δημοσιεύθηκε : Σάββατο, 19 Οκτώβριος 2019

Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσσαλονίκης

Τα μαθήματα ιστορίας στα σχολεία τα διδάσκουμε εμείς οι εκπαιδευτικοί
και όχι οι πρεσβείες και οι κυβερνήσεις των ξένων χωρών

Μας προκαλεί μεγάλη ανησυχία η συνεχόμενη εμπλοκή διαφόρων πρεσβειών ξένων χωρών και άλλων οργανισμών στα ζητήματα εκπαιδευτικής πολιτικής και πιο συγκεκριμένα στα προγράμματα που αφορούν τους ίδιους τους μαθητές. Μετά το πρόγραμμα Flexπου σχεδιάστηκε από την Αμερικάνικη πρεσβεία και υλοποιήθηκε και από την προηγούμενη κυβέρνηση αλλά και τη σημερινή της ΝΔ, τις συναντήσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας με εκπροσώπους της Αμερικάνικης κυβέρνησης, σειρά έχει τώρα η πρεσβεία της Γερμανίας και η Γερμανική κυβέρνηση η οποία, μέσω της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, διοργανώνει εκδηλώσεις με τη συμμετοχή των σχολείων για την επέτειο της πτώσης του Τείχους του Βερολίνου.

Με αφορμή αυτή την επέτειο, η γερμανική κυβέρνηση έχει αναλάβει το ρόλο του δασκάλου για γεγονότα της σύγχρονης ιστορίας και η ελληνική κυβέρνηση ανοίγει τις πόρτες των σχολείων μας.
Αλήθεια, πριν μας καλέσουν να «γιορτάσουμε» μαζί την πτώση του τείχους, θα μας πουν κάτι για τις θηριωδίες των ΝΑΖΙ στο Δίστομο, το Χορτιάτη, τα Καλάβρυτα, την Αμφίπολη, τα Σέρβια, τις 90 και πλέον πόλεις και χωριά; Γιατί δεν μας λένε για την πρώτη μαζική σφαγή αμάχων στην Ευρώπη που έγινε στο Κοντομάρι της Κρήτης; Γιατί δεν έρχονται να μιλήσουν για τα κατοχικά δάνεια και τις γερμανικές αποζημιώσεις που ακόμα και μέχρι σήμερα δεν αναγνωρίζουν;
Από όλους αυτούς τους εορτασμούς απουσιάζει σκόπιμα, η αναφορά στις πραγματικές συνθήκες που επικρατούσαν στη Γερμανία την περίοδο αμέσως μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι ΗΠΑ, Βρετανία και Γαλλία επέβαλαν με απειλές το διαχωρισμό ενός τμήματός του Βερολίνου, που ήταν στην καρδιά της Ανατολικής Γερμανίας και πρωτεύουσα του κράτους, και την παραχώρηση του στη δυτική Γερμανία. Μέσα στο ίδιο το Βερολίνο υπήρχαν δύο ανεξάρτητα κράτη, δύο νομίσματα, δύο συντάγματα, δύο κοινωνικό-οικονομικά συστήματα. Μέχρι το 1961, τα σύνορα των δυο χωρών δεν ήταν ασφαλισμένα, ούτε ελέγχονταν από κανένα. Μία πόλη με μικρότερο πληθυσμό από την Αθήνα, στην οποία κυκλοφορούσαν πάνω από 10.000 Δυτικογερμανοί πράκτορες, χιλιάδες Αμερικάνοι της CIA, Άγγλοι της ΜΙ6 και όλες οι μυστικές υπηρεσίες του κόσμου και φυσικά και οι σοβιετικές μυστικές υπηρεσίες, ένα πραγματικό ενεργό πολυβολείο εχθρικών δυνάμεων μέσα στην καρδιά ενός ανεξάρτητου κράτους.
Δεν είναι τυχαία άλλωστε η στρατολόγηση μεγάλης μερίδας στελεχών του ναζιστικού καθεστώτος από τις ΗΠΑ και τη Δυτική Γερμανία για να προκαλέσουν δολιοφθορές και υπονόμευση στην οικονομική ζωή της ανατολικής Γερμανίας. Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή του στρατηγού των μυστικών υπηρεσιών των ναζί όπου τοποθετήθηκε ως αρχηγός των μυστικών υπηρεσιών της Δυτικής Γερμανίας.
Αποτελεί μέγιστη υποκρισία να μιλάνε περί δημοκρατίας και ελευθερίας κυβερνήσεις των ΗΠΑ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και ειδικότερα της Γερμανίας, όταν δεν βγάζουν κουβέντα για τις πρωτεύουσες που βρίσκονται σήμερα διχοτομημένες και υπό κατοχή, όπως για παράδειγμα της Παλαιστίνης και της Κύπρου, για τις εγκληματικές ευθύνες τους στο διαμελισμό ολόκληρων χωρών π.χ. της Γιουγκοσλαβίας, όταν με την πολιτική των «δύο άκρων» αθωώνουν τη φασιστική/νεοναζιστική ιδεολογία και όταν είναι πρωταγωνιστές στην καταβύθιση των κοινωνικών κι εργασιακών δικαιωμάτων και των ελευθεριών στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο.
Η ανοχή τους, το πράσινο φως που έδωσαν για τη στρατιωτική εισβολή των τουρκικών στρατευμάτων στη Συρία, οι εκατοντάδες πολεμικές επιχειρήσεις στα πλαίσια του ΝΑΤΟ σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη, μαρτυρά τις πραγματικές τους επιδιώξεις, την υπεράσπιση των οικονομικών και γεωστρατηγικών τους συμφερόντων. Αυτοί που υψώνουν «τείχη» σε χιλιάδες πρόσφυγες και ξεριζωμένους, θύματα των πολιτικών τους και των πολεμικών συγκρούσεων, που υπόγραψαν τη κατάπτυστη συμφωνίας ΕΕ - Τουρκίας, εγκλωβίζοντας μακρόχρονα χιλιάδες ανθρώπους που αναγκάστηκαν να ξεριζωθούν από τις χώρες τους και ζουν κάτω από άθλιες συνθήκες διαβίωσης (Μόρια, Σάμο κλπ) δεν μπορούν να μας κάνουν μαθήματα ιστορίας και δημοκρατίας!
Για αυτές τις παρεμβάσεις έχει πολύ μεγάλη ευθύνη το Υπουργείο Παιδείας. Οφείλει να δώσει εξηγήσεις, να ενημερώσει τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς τι είδους συμφωνίες έχει κάνει με διεθνείς οργανισμούς και κυβερνήσεις στα πλαίσια της λεγόμενης γεωστρατηγικής αναβάθμισης της χώρας που θέλει να επιφέρει η κυβέρνηση της ΝΔ.
Απευθύνουμε κάλεσμα σε όλους τους εκπαιδευτικούς να μην παραχωρήσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο. Να καλλιεργήσουμε στους μαθητές μας την αγάπη για τη γνώση, για την ιστορία, να μη μετατραπούμε σε φορείς αντιεπιστημονικών αντιλήψεων.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να σταθούν στο ύψος της παιδαγωγικής τους ευθύνης, απορρίπτοντας τέτοιου είδους πρωτοβουλίες, να προτρέψουν τους μαθητές να αναζητήσουν την ιστορική αλήθεια.