Ο κ. Γ. Αμυράς, λένε τα ΜΜΕ, προώθησε στο Υπουργείο Παιδείας, την επιστολή του Δήμου Πωγωνίου για επαναλειτουργία του Δημοτικού Σχολείου Πωγωνιανής. Από όλα τα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης, του νομού στον οποίο εκλέγεται, επέλεξε να στηρίξει και να προωθήσει το αίτημα μιας ΜΚΟ. Παρ’ όλο που ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων είχε διαφορετική άποψη και έστειλε αρνητική απάντηση. Επιλογή του.

Εντυπωσιακή είναι και η ταχύτητα με την οποία ενήργησε η Διοίκηση της εκπαίδευσης. Προώθησε ΑΜΕΣΑ το αίτημα της συγκεκριμένης ΜΚΟ. Ένας μηχανισμός ο οποίος σε κάθε άλλο πρόβλημα στο χώρο της εκπαίδευσης, σέρνεται και βάζει χίλια δυο εμπόδια ώστε οποιαδήποτε επίλυση προβλήματος να τραβάει χρόνο.

Πιο μεγάλη εντύπωση προκαλεί η απόφαση του Δήμου Πωγωνίου, να σταθεί θετικά στο αίτημα της ΜΚΟ. Σε ένα δημοτικό συμβούλιο στο οποίο υπάρχουν 3 δημοτικοί σύμβουλοι , συμπεριλαμβανομένου και του Δημάρχου, εκπαιδευτικοί στην παράταξη της πλειοψηφίας, παίρνουν απόφαση να υποβιβάσουν το 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Δελβινακίου για να δημιουργήσουν ένα 1/θέσιο άντε και 2/θέσιο.

Ο λόγος: Η μετακίνηση των μαθητών.

Η απόσταση: 13 χιλ. , χρόνος 15-20 λεπτά.

Είναι περίεργη η απόφαση γιατί στο Δημοτικό Σχολείο Καλπακίου, στην έδρα του Δήμου, φοιτούν μαθητές από άλλα χωριά πιο μακρινά και με μεγαλύτερο χρόνο μετακίνησης. Το ίδιο συμβαίνει με όλα τα χωριά του Δήμου που δεν λειτουργεί σχολείο.

Η εκπαιδευτική κοινότητα, πάλεψε πολλά χρόνια για να κλείσουν τα ολιγοθέσια σχολεία. Πάλεψε γιατί είχε αποδειχτεί ότι το σχολείο, για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες του μαθητή, πρέπει να είναι 6/θέσιο. Πολλές οι παράμετροι που η παιδαγωγική επιστήμη έχει καταδείξει. Αυτά είναι γνωστά σε κάθε εκπαιδευτικό και με γνώμονα αυτές τις αρχές πολύ σωστά ο ΣΕΠΕ Ιωαννίνων εισηγήθηκε αρνητικά.

Πιο πρόβλημα αντιμετώπιζε η εκπαιδευτική κοινότητα για δεκαετίες; Τους κοινοτάρχες, τους κομματάρχες και τους βουλευτές της εκάστοτε κυβέρνησης. Χάιδευαν τους γονείς των παιδιών και αντιδρούσαν αδιαφορώντας για τις ανάγκες των μαθητών. Ο στόχος τους προφανής.

Η λειτουργία ολιγοθέσιων σχολείων είναι αποδεκτή ΜΟΝΟ όταν δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Απομακρυσμένες περιοχές, μικρά απομονωμένα νησιά κλπ. Το σχολείο βέβαια, πρέπει να διασφαλίζει την μετακίνηση των μαθητών, με επαγγελματίες μεταφορείς, να έχει προβλέψει για την ενασχόληση των μαθητών που φτάνουν νωρίτερα από την έναρξη των μαθημάτων καθώς και μετά την λήξη μέχρι να αποχωρήσουν από το σχολείο.

Παρ’ όλο το ντόρο που έχει γίνει για την λειτουργία των ΜΚΟ, η συγκεκριμένη απολαμβάνει προνόμια και εκδουλεύσεις εκπληκτικές. Η ΕΡΤ έχει προκαλέσει τους περισσότερους τηλεμαραθώνιους αγάπης για την στήριξή της. Πριν από μερικά χρόνια, αιτήθηκε δημιουργία Δημοτικού Σχολείου στην Πωγωνιανή και το αίτημα της ικανοποιήθηκε άμεσα. Λειτούργησε σαν παράρτημα του Δημοτικού Σχολείου Καλπακίου. Στη συνέχεια μετέφερε τα παιδιά στην Κόνιτσα και το σχολείο έκλεισε. Τώρα το ίδιο. Μόνο που αυτή τη φορά θα υποβιβαστεί το Δημοτικό Σχολείο Δελβινακίου.

Για ποιον λόγο υπάρχει αυτό το προκλητικό αβαντάρισμα στην ΜΚΟ με τίτλο ¨Κιβωτός του Κόσμου¨;