« »

Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Δημοσιεύθηκε : Κυριακή, 04 Οκτώβριος 2015
Αναρτήθηκε από τον/την Δημήτριος Φασούλας

Αναβίωση από ελληνικά χέρια

Ενα καλοκρυμμένο μυστικό, σε υποβρύχια σιωπή. Κρυμμένο 2.000 χρόνια στο ελληνικό αρχιπέλαγος, σκουριάζοντας... Ανακαλύφθηκε με τη γέννηση των ακτίνων Χ. Περιμένοντας άλλα 100 χρόνια, για να αποκρυπτογραφηθεί με τρισδιάστατη τομογραφία ακτίνων Χ. Σήμερα, μόλις και τα καταφέρνουμε να το αναπαραγάγουμε. Ο λόγος, για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Ενας νέος επιστήμονας, που κάνει διεθνή καριέρα, ο φυσικός Μάρκος Σκουλάτος από το Αίγιο, τον ανακατασκεύασε και μας μιλάει γι' αυτόν.

Ολόκληρο το άρθρο

Διαβάστε περισσότερα: Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Άνεμος δημοκρατίας στα Δημόσια Σχολεία

Δημοσιεύθηκε : Σάββατο, 20 Ιούνιος 2015
Αναρτήθηκε από τον/την Δημήτριος Φασούλας

Ότι η Δημόσια Εκπαίδευση υστερεί είναι γνωστό. Ότι το Δημόσιο Σχολείο αλλοτριώνει  τους μαθητές  το έχουμε διαπιστώσει ( εμπειρικά έστω). Ότι  η Δημόσια Δωρεάν Παιδεία κοστίζει –ακριβά- στην ελληνική οικογένεια, είναι μια από τις λίγες αλήθειες με καθολική αποδοχή. Ότι το Δημόσιο Σχολείο έχει αφεθεί να βολοδέρνει και ότι υπάρχουν πολιτικές ευθύνες γι΄αυτό, κάθε έντιμος συνομιλητής το  αναγνωρίζει.
Ότι έχουμε ανάγκη από μια Δημόσια Εκπαίδευση σύγχρονη, αρωγό στην ανάπτυξη- προς όφελος του λαού και του τόπου μας -που θα πλάθει ανθρώπους με γνώση , με ήθος και κοινωνικές ευαισθησίες, πρωτοπόρους της σκέψης είναι στόχος που πάντα επιθυμούσε ο λαός μας και οι «στρατευμένοι» εκπαιδευτικοί εργαζόμενοι.
Η  Δημόσια Εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες- βρίσκεται σε τέλμα. Στις διαπιστώσεις, είναι αλήθεια, ότι συμφωνούμε. Οι διαφωνίες και οι «συγκρούσεις» αναφύονται, όταν πρέπει να κάνουμε προτάσεις. Όταν πρέπει να δώσουμε απαντήσεις- με πράξεις- στις αγωνίες μας.
Τι κάνουμε με την Παιδεία; Πως τη θεραπεύουμε; 


περισσότερα

Διδασκόμαστε και διδάσκουμε την ιστορία της ΕΠΟΝ

Δημοσιεύθηκε : Τετάρτη, 18 Φεβρουάριος 2015
Αναρτήθηκε από τον/την Δημήτριος Φασούλας

Ανοιχτή επιστολή προς τους συνάδελφους εκπαιδευτικούς

Για τα 72 χρόνια από την ίδρυση της ΕΠΟΝ. 

Συνάδελφοι

Στις 23 Φλεβάρη 1943, ιδρύθηκε η θρυλική ΕΠΟΝ, η μεγαλύτερη νεολαιίστικη οργάνωση της χώρας.

Μπροστά σε αυτή την επέτειο, καλούμε κάθε εκπαιδευτικό που σέβεται το λειτούργημά του, την αποστολή του απέναντι στη μόρφωση και τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών του, να οργανώσει το μάθημα του έτσι ώστε να μιλήσει για την ιστορία της ΕΠΟΝ, τα κατορθώματά της, τα διδάγματα του σήμερα. Καλούμε επίσης τους Συλλόγων Δασκάλων και Νηπιαγωγών, τις ΕΛΜΕ, τους συλλόγους Διδασκόντων σε κάθε σχολείο, να οργανώσουν πολύμορφες εκδηλώσεις και δραστηριότητες αφιερωμένες στην ΕΠΟΝ (επισκέψεις σε μουσεία, σε τόπους θυσίας της περιοχής, να καλέσουν τις παππούδες και τις γιαγιάδες που αποτελούν ζωντανή πηγή μαρτυρίας, κ.α.)

Διαβάστε περισσότερα: Διδασκόμαστε και διδάσκουμε την ιστορία της ΕΠΟΝ

ΜΙΑ ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΑμΕΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ… «ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ» ΤΩΝ ΑμΕΑ.

Δημοσιεύθηκε : Παρασκευή, 12 Δεκέμβριος 2014
Αναρτήθηκε από τον/την Δημήτριος Φασούλας

GrammatiaIoanninonΜΙΑ ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΑμΕΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ… «ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ» ΤΩΝ ΑμΕΑ

Δεν έχουν περάσει παρά λίγες μέρες από το γιορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας ατόμων με Ειδικές Ανάγκες όπου περίσσεψαν από τους “αρμόδιους” τα μεγάλα λόγια για τη θέση των ΑμΕΑ στην κονωνία. Δεν έχει στεγνώσει το μελάνι από τις υποκριτικές διακηρύξεις περί ίσων δικαιωμάτων και ευκαιριών και την Πέμπτη 11/12 το ΠΥΣΠΕ Ιωαννίνων πήρεαπόφαση –μετά από εισήγηση του Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής 5ης Περιφέρειας – να μετακινήσει δυο συναδέλφους ΑμΕΑ από τα Ειδικά Σχολεία που εργάζονταν, στα Τμήματα Ένταξης δυο Σχολείων που είναι από τα μεγαλύτερα της πόλης (18ο & 27ο). Το αιτιολογικό της απόφασης ήταν ότι, τα τμήματα που εργάζονταν στα Ειδικά Σχολεία δεν είχαν «τον προβλεπόμενο από το νόμο αριθμό μαθητών».

Η απόφαση αγγίζει τα όρια της απανθρωπιάς, καθώς:

Διαβάστε περισσότερα: ΜΙΑ ΑΔΙΑΝΟΗΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΑμΕΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ… «ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ» ΤΩΝ ΑμΕΑ.

Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου - παραίτηση σχολικού συμβούλου

Δημοσιεύθηκε : Σάββατο, 15 Νοέμβριος 2014
Αναρτήθηκε από τον/την Δημήτριος Φασούλας

Ακόμα μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση. Μπράβο Γιάννη. Ας ελπίσουμε να ακολουθήσουν και άλλοι το παράδειγμα σου. Να μην δεχτεί κανένας σύμβουλος να πάρει μέρος στην Αξιολόγηση.

Η άποψη που είχε εκφραστεί δημόσια, εδώ κι εδώ

Διαβάστε περισσότερα: Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου - παραίτηση σχολικού συμβούλου